Scandic Visby
Adresse: Färjeleden 3, 621 24 Visby
Standort: Visby - außerhalb der Stadtmauer (Küstennah)
Karte anzeigen
Einzelne Bewertungen unserer Gäste (anzeigen 41-50 von 150)
Trevlig miljö
“Hotellet var trevligt med med trevlig personal.”
Bra läge
“Fantastiskt att man är strax i hotellet om värjan anlända mitt i natten. Närheten till Visby innerstaden också bra. Väldigt enkelt rum, något trångt (Standard plus!), men frukostbordet absolut topp!”
Sådär upplevelse men trevlig personal
“Det saknades balsam och det är ju drygt att behöva köpa till, alla långhåriga behöver ju detta och det ingår ju normalt på ett hotell. Det var drygt att behöva boka frukosten i god tid dagen innan. Lite av tjusningen med att bo på hotell är ju att kunna vara spontan.. träna eller sova ut, och kunna äta frukost efter vad man känner för. Till sist fanns det ingen minibar, också något som jag uppskattar på ett hotellrum. ”
Ok rum och frukost, trevlig personal. D...
“Ok rum och frukost, trevlig personal.
Dock mycket strul vid bokning och incheckning efter sena färjan då vi stod en timme i kö efter midnatt och fick höra att det inte fanns frukosttider kvar om man inte ville äta före 7 eller vid 8.45 som var försent för konferensen. ”
Ett vanligt hotell, jag får det jag förv...
“Ett vanligt hotell, jag får det jag förväntar mig vilket oftast är bra med Scandic. Det som drar ned upplevelsen är att frukostsalen är så liten att man måste boka tid för frukosten. Eftersom vi var många på vår resa slutade det med att flera av oss tvingades äta frukost väldigt tidigt. Hade varit ett klart lyft med en större frukostmatsal, så att jag som gäst inte ska behöva påverkas av hur fullbelagt det är.”
Bra...men...
“Fina rum, sköna sängar. Lyhört! TV på helt normal volym hördes alldeles för mycket. Fick byta rum pga det.
Bad om städning. Byttes handdukar och disk tömdes MEN sängen bäddades inte och toaletten städades inte.
Löjligt höga priser. Toast skagen som var liten kostar 135:-. Flasköl kostar 80-90kr. Stockholmsvecka-priser. ”
Dåligt att man skall betala för parkerin...
“Dåligt att man skall betala för parkering,vilket inte var omtalat före beställning ”
Låg Scandicstandard
“Hotellet ligger bra i hamnen men är väldigt mediokert för att vara Scandic. Nästan ingen förvaring i rummet, ett stort men dåligt utrustat badrum bl a saknas gummiskrapa i duschen. Väldigt trevligt bemötande vid den rikliga frukosten.
Det som drar ner helhetsintrycket är, att man som gäst, måste betala parkeringsavgift dygnet runt!!! Svagt!”
Ett mycket välkomnande hotell.
“Mycket välkomnande och hjälpsam personal. Frukost med allt du behöver och på toppen den absolut vänligaste frukostvärdinna som såg ut att älska sitt arbete. Hon gjorde början av dagen glädjefylld. Receptionen gjorde också sitt absolut bästa för att göra vistelsen toppen. Tack!”
Inget vidare hotell b
“Börjar inte bra. Vid incheckning så vill vi ha en parkerings lapp så vi kan stå gratis som det står på bokninsbekräftelsen. Personalen säger att jag ska använda appen. Som kostar pengar. När jag påpekar det säger hon att det bara är så. Efter det vill hon veta vilken tid vi ska äta frukost. Jag svarar att Jag är på semester och vet inte när jag vaknar. Får till svar att jag måste bestämma en tid. Vi tar kl 09 00. Vi är där ca 09 10 det är en jätte trevliga som hjälper oss med ett bord. Men vid frukosten är det kö till dörren för att ta frukost. Vad är vitsen med tidsbestämt när.man ska äta. Skulle varit bättre att tala om att det är fullt eller väldigt många vid den tiden. Sedan ska vi basta och bada. Ringer till receptionen och frågar om bastun är på får till svar att den är det. När vi kommer in i bastun så är den nästan kall. Ringer till receptionen igen och säger till. Får till svar att den kan inte bli varmare än 60 grader. Har inte varit med om att en bastu inte kan bli varmare. Väl inne i bastun så håller aggregat på att ramla av väggen. Det har man löst med ett extra stålband utanpå aggregat. När vi ska bada dagen efter så ligger samma tomma plastglas kvar på samma ställe runt bubbelpoolen. ”